Založ si blog

Ako schudnúť? Jednoducho. . . (žiadny PR článok! )

Na nový rok si pravidelne dávame predsavzatia, ktorými si chceme zlepšiť kvalitu života, usilujeme sa zbaviť zlozvykov, alebo túžime po pozitívnych zmenách. Takými sú napr. prestanem fajčiť, začnem cvičiť, schudnem a podobne. Mrzí ma, keď vidím, ako sa podaktorí trápia so svojimi závislosťami a problémami, ktoré sú v mnohých prípadoch veľmi jednoducho riešiteľné.

V niekoľkých riadkoch tu prinášam jednu veľmi jednoduchú radu ako schudnúť. Nie je univerzálna pre všetkých a preto odporúčam dobre zvážiť, či je tento postup vhodný práve pre Vás. Odborníci a poradcovia na výživu vždy prízvukujú, že strava, cvičenie a životný štýl by mal byť prispôsobený osobe jednotlivca a to, čo je pre jedného dobré a účinné, nemusí byť druhému na osoh. Preto zodpovednosť spojenú s aplikáciou mojich rád znáša čitateľ.

Na začiatok uvediem, že cieľom tohto článku je poradiť každému, kto chce schudnúť, jednoduchý spôsob a tiež načrtnúť možnosti nových a zdravších stravovacích návykov. Nemám v úmysle zachádzať do odborných detailov, vedecké vysvetlenia o fungovaní uvedenej metódy je možné si dohliadať na internete alebo v odbornej literatúre.

V čase, keď som sa rozhodol pre zmenu v stravovacích návykoch, teda asi pred tromi mesiacmi, som nemal nijakú nadváhu, pričom aktívne nešportujem (žiaľ). Moje BMI (body mass index) bolo 21,8. Svedčí to o tom, že moja váha bola v norme. Vtedy som ešte nevedel, aké následky bude mať moje rozhodnutie (takmer) definitívne skoncovať so sladkosťami. Takže už asi viete o čo ide. Zo dňa na deň som vylúčil zo stravy biely cukor, sladkosti (čokoládu, zákusky, koláče), sladené nápoje typu cola a pod. Na druhej strane, všetky ostatné zložky stravy, v niektorých prípadoch priznávam že aj nie zrovna najzdravšie (napr. biele pečivo, cestoviny) som zo stravy nijako nevylúčil. Všetko čo som jedol pred tým, som jedol aj potom v rovnakých, alebo aj vo väčších množstvách. Cukry (sacharidy) sú dôležitou súčasťou stravy, ja ich však dopĺňam vo forme ovocia, resp. ďalších potravín, ktoré ich prirodzene obsahujú.

 

Čo sa dialo? Prvý mesiac som zhodil tri kilá. Hoci to nebolo mojim cieľom, nijako mi to neprekážalo. V priebehu ďalších dvoch mesiacov som zhodil ďalšie dve kilá a váha sa ustálila. Dnes mám BMI 20,2. Ďalej už nepredpokladám ďalší úbytok váhy, keď tak už len veľmi malý. V mojom prípade teda pokles váhy ani neberiem za to najväčšie resp. vôbec nejaké výrazné pozitívum. Musím však doplniť iné benefity, ktoré sprevádzali vylúčenie sladkostí. Ide hlavne o zlepšenie trávenia, viac energie, zlepšenie pamäte. I keď spomenuté benefity sú vyhodnotené subjektívne, pozitívna zmena je evidentná. Rozhodnutie vylúčiť sladkosti zo stravy nebolo vôbec jednoduché, pretože závislosť na cukre je potvrdená a tú závislosť pociťujem dodnes. Určite však tento krok neľutujem. Počas sviatkov som dokonca neodolal a ukrojil som si aj nejakú maškrtku s malými výčitkami. Na záver sem chcem len napísať, že vždy sa nájde spôsob, ako prekonať samého seba, prijať nové zodpovedné rozhodnutia pre svoje zdravie a byť príkladom pre svoje okolie. A to všetko bez toho, aby ste utratili za drahé a „zaručené“ diéty, čo i len jeden cent, naopak ušetríte nielen na zbytočných nezdravých potravinách, ale aj na liekoch, ktoré by ste mohli v budúcnosti potrebovať za cenu nezdravého stravovania.

 

Prajem vám úspešnú realizáciu novoročných predsavzatí a hlavne veľa zdravia a pevnej vôle v roku 2018!

Zakázať názor, zrušiť diskusie

28.04.2022

Ak má byť priestor pre diskusiu otvorený len vyhovujúcim názorom, potom vôbec nemá význam viesť akúkoľvek diskusiu. A keďže sa nachádzame v stave, kedy sa diskusie povoľujú selektívne – sú témy o ktorých je možné diskutovať a sú také, o ktorých je to nežiadúce, alebo sú v diskusiách zablokované respektíve vymazané nežiadúce a nepohodlné názory, úprimné [...]

Pán Makara z RTVS, kde kúpim taký respirátor? A za toto platíme koncesionárske poplatky?

21.11.2021

Po zverejnení môjho posledného blogu, keďže bol vymazaný z hlavného zoznamu údajne kvôli porušeniu zásad osobného blogu, som sa v nasledujúcom článku vyjadril, že tu končím. Nestalo sa tak, keďže tú donebavolajúcu faloš nedokážem prehliadať. Je síce množstvo blogovacích platforiem, ale rozhodol som sa, že tu zostávam a liberálnym extrémistom rôznym kaktusíkom [...]

Príďte 17. 11. na protesty!

13.11.2021

V týchto neuveriteľne pohnutých časoch je výrok M. R. Štefánika nanajvýš aktuálny. “Kto si myslí, že mu slobodu druhí vybojujú, ten jej nie je hoden.” Ide o prelomový dátum, ktorý rozhodne o našich životoch, o našej budúcnosti, o tom či Slovensko sa vymaní spod tyranie krutovlády, alebo všetko ostane po starom a pokračujúca kovidiktatúra nadobudne charakter toho [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 31
Celková čítanosť: 94122x
Priemerná čítanosť článkov: 3036x

Autor blogu

Kategórie